E-mail marketing – skuteczne narzędzie komunikacji


E-mail marketing to jedna z form marketingu internetowego. Głównym narzędziem komunikacji jest tutaj poczta elektroniczna, która umożliwia trafienie do konkretnego odbiorcy z właściwym przekazem. Aby komunikat wysłany do odbiorcy był odpowiedni, niezbędna jest oczywiście analiza samego klienta, a ściślej jego potrzeb i zainteresowań. Tylko w ten sposób możliwe jest przekazanie danej informacji do właściwej grupy odbiorców, a tym samym osiągnięcie celu przy niższych nakładach finansowych – w porównaniu do masowej wysyłki e-maili czy wyświetlania reklam.
Celem e-mail marketingu jest stworzenie, ale i podtrzymywanie relacji z danym klientem, a także późniejsza sprzedaż produktu czy usługi.
Zalety e-mail marketingu
Niewątpliwą zaletą tej formy marketingu jest wysoka personalizacja przekazu. Oznacza to, że możemy dokonać wnikliwej analizy klienta. Konsumenci mogą zostać podzieleni na parę grup, do których zostaną rozesłane różne informacje.
Każdy dostanie przekaz, który będzie odpowiadał jego zainteresowaniom. E-mail marketing jest również stosunkowo tani, w porównaniu do innych form reklamowych. Przekaz wiadomości jest tutaj bardzo szybki. Z e-mail marketingu mogą korzystać zarówno małe, jak i średni i duże firmy.
Z łatwością zmierzymy skuteczność wysłanego do danej grupy newslettera czy maila danej treści – zobaczymy, ile osób otworzyło w ogóle wiadomość, a ile kliknęło na konkretny link, przenoszący np. na stronę danego sklepu.
Do czego używać e-mail marketing?
E-mail marketing wykorzystywany jest do celów informacyjnych, ale i sprzedażowych. Do naszych klientów możemy wysłać newsletter z nowościami, które pojawiły się w naszym sklepie lub z informacją o wyprzedaży czy darmowej dostawie.
Zainteresowane osoby klikną w link, wejdą na stronę, a stąd już tylko krok do kupienia danego produktu. W e-mailach można rozesłać również ankietę, która posłuży do badań preferencji konsumenta.
Polecane artykuły

Pierwsze objawy ciąży
Objawy, które mogłyby przywodzić na myśl ciążę, nie zawsze naprawdę takowymi są. Często oznaki ciąży są podobne do zwykłego zatrucia pokarmowego, przeziębienia czy grypy. Oczywiście różne oznaki, które występują równocześnie mogą świadczyć o ciąży. Wtedy warto wykonać test ciążowy i wybrać się na

Księgowość w firmie. Czym zajmują się firmowe księgowe?
Stereotypowa Pani Halinka, która zasiada w dziale księgowości i kręci nosem kiedy pracownicy nie przynoszą w terminie niezbędnych dokumentów kojarzy nam się różnie. Dla jednych głównie zajmuje się marudzeniem i zapachem porannej kawy oraz jedzeniem pysznych pączków . Dla drugich będzie niczym pra