E-mail marketing – skuteczne narzędzie komunikacji
E-mail marketing to jedna z form marketingu internetowego. Głównym narzędziem komunikacji jest tutaj poczta elektroniczna, która umożliwia trafienie do konkretnego odbiorcy z właściwym przekazem. Aby komunikat wysłany do odbiorcy był odpowiedni, niezbędna jest oczywiście analiza samego klienta, a ściślej jego potrzeb i zainteresowań. Tylko w ten sposób możliwe jest przekazanie danej informacji do właściwej grupy odbiorców, a tym samym osiągnięcie celu przy niższych nakładach finansowych – w porównaniu do masowej wysyłki e-maili czy wyświetlania reklam.
Celem e-mail marketingu jest stworzenie, ale i podtrzymywanie relacji z danym klientem, a także późniejsza sprzedaż produktu czy usługi.
Zalety e-mail marketingu
Niewątpliwą zaletą tej formy marketingu jest wysoka personalizacja przekazu. Oznacza to, że możemy dokonać wnikliwej analizy klienta. Konsumenci mogą zostać podzieleni na parę grup, do których zostaną rozesłane różne informacje.
Każdy dostanie przekaz, który będzie odpowiadał jego zainteresowaniom. E-mail marketing jest również stosunkowo tani, w porównaniu do innych form reklamowych. Przekaz wiadomości jest tutaj bardzo szybki. Z e-mail marketingu mogą korzystać zarówno małe, jak i średni i duże firmy.
Z łatwością zmierzymy skuteczność wysłanego do danej grupy newslettera czy maila danej treści – zobaczymy, ile osób otworzyło w ogóle wiadomość, a ile kliknęło na konkretny link, przenoszący np. na stronę danego sklepu.
Do czego używać e-mail marketing?
E-mail marketing wykorzystywany jest do celów informacyjnych, ale i sprzedażowych. Do naszych klientów możemy wysłać newsletter z nowościami, które pojawiły się w naszym sklepie lub z informacją o wyprzedaży czy darmowej dostawie.
Zainteresowane osoby klikną w link, wejdą na stronę, a stąd już tylko krok do kupienia danego produktu. W e-mailach można rozesłać również ankietę, która posłuży do badań preferencji konsumenta.
Polecane artykuły
Warto dokładnie przemyśleć swój prezent
Im lepiej będzie przemyślany nasz prezent, tym większa będzie szansa, że osoba obdarowana faktycznie będzie z niego zadowolona i że będzie z niego korzystała. Dlatego właśnie, warto sobie dać trochę czasu na wybór odpowiedniego prezentu, tak abyśmy mieli pewność, że nie wybieramy pierwszego lepsz
Współpraca z blogerami – jak powinna wyglądać?
Blogerzy mają coraz więcej do powiedzenia! Wiele firm decyduje się na współpracę właśnie z blogerami, którzy w publikowanych przez siebie treściach lokują dany produkt czy usługę. Współpraca taka powinna przynosić korzyści dla obu stron! Zarówno dla firm, jak i samych blogerów. Jak zatem powinna w