Social media w marketingu internetowym

W strategii marketingu internetowego wykorzystywane są także media społecznościowe, czyli social media. Takie działania nazywamy ogólnie social media marketingiem, czyli marketingiem w mediach społecznościowych. Serwisy społecznościowe przyczyniają się do zdobywania uwagi odbiorców, a co za tym idzie do generowania ruchu internetowego. Firmy zaczynają działać w ramach takich serwisów jak Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, Youtube, LinkedIn czy Pinterest. Media te pozwalają dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców i nawiązać z nimi kontakt. Koszty takich działań nie wiążą się też z wysokimi nakładami finansowymi, co jeszcze bardziej podnosi atrakcyjność tychże portali w działaniach marketingowych.
Narzędzia i kanały social media
Głównym celem social media marketingu jest budowanie wizerunku marki. Cele sprzedażowe nie stoją na pierwszym miejscu, ale są celami pośrednimi. W kanałach społecznościowych wykorzystuje się blogi, filmy wideo, quizy, konkursy, marketing wirusowy i inne narzędzia. Firmy mogą działać w ramach takich mediów społecznościowych jak:
-
Facebook – firma może stworzyć własny fanpage, na którym publikuje zdjęcia, materiały wideo, a także organizuje konkursy. Buduje w ten sposób pozytywny wizerunek marki. Może tworzyć różnego typu aplikacje, by zwiększać zaangażowanie swoich fanów.
Nawiązuje z nimi kontakt, odpowiadając na komentarze i wiadomości.
- Twitter – polega na przekazywaniu fanom krótkich informacji. Celem medium jest zdobycie uwagi użytkowników serwisu i przekierowanie ich na inną stronę.
- Youtube – firma może publikować też własne materiały wideo. Może tworzyć filmy reklamowe, ale i virale (filmy wirusowe), które rozprzestrzeniając się w sieci, poinformują użytkowników o istnieniu marki.
- Pinterest – firma tworzy różne tablice tematyczne, na których umieszcza inspirujące zdjęcia.
- Blog – rozumiany na dwa sposoby – jako blog firmowy oraz jako współpraca z innymi blogerami, którzy tworzą treści z lokowaniem produktów danej firmy.
.
Polecane artykuły

Pierwsze objawy ciąży
Objawy, które mogłyby przywodzić na myśl ciążę, nie zawsze naprawdę takowymi są. Często oznaki ciąży są podobne do zwykłego zatrucia pokarmowego, przeziębienia czy grypy. Oczywiście różne oznaki, które występują równocześnie mogą świadczyć o ciąży. Wtedy warto wykonać test ciążowy i wybrać się na

Księgowość w firmie. Czym zajmują się firmowe księgowe?
Stereotypowa Pani Halinka, która zasiada w dziale księgowości i kręci nosem kiedy pracownicy nie przynoszą w terminie niezbędnych dokumentów kojarzy nam się różnie. Dla jednych głównie zajmuje się marudzeniem i zapachem porannej kawy oraz jedzeniem pysznych pączków . Dla drugich będzie niczym pra