Social media w marketingu internetowym

W strategii marketingu internetowego wykorzystywane są także media społecznościowe, czyli social media. Takie działania nazywamy ogólnie social media marketingiem, czyli marketingiem w mediach społecznościowych. Serwisy społecznościowe przyczyniają się do zdobywania uwagi odbiorców, a co za tym idzie do generowania ruchu internetowego. Firmy zaczynają działać w ramach takich serwisów jak Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, Youtube, LinkedIn czy Pinterest. Media te pozwalają dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców i nawiązać z nimi kontakt. Koszty takich działań nie wiążą się też z wysokimi nakładami finansowymi, co jeszcze bardziej podnosi atrakcyjność tychże portali w działaniach marketingowych.
Narzędzia i kanały social media
Głównym celem social media marketingu jest budowanie wizerunku marki. Cele sprzedażowe nie stoją na pierwszym miejscu, ale są celami pośrednimi. W kanałach społecznościowych wykorzystuje się blogi, filmy wideo, quizy, konkursy, marketing wirusowy i inne narzędzia. Firmy mogą działać w ramach takich mediów społecznościowych jak:
-
Facebook – firma może stworzyć własny fanpage, na którym publikuje zdjęcia, materiały wideo, a także organizuje konkursy. Buduje w ten sposób pozytywny wizerunek marki. Może tworzyć różnego typu aplikacje, by zwiększać zaangażowanie swoich fanów.
Nawiązuje z nimi kontakt, odpowiadając na komentarze i wiadomości.
- Twitter – polega na przekazywaniu fanom krótkich informacji. Celem medium jest zdobycie uwagi użytkowników serwisu i przekierowanie ich na inną stronę.
- Youtube – firma może publikować też własne materiały wideo. Może tworzyć filmy reklamowe, ale i virale (filmy wirusowe), które rozprzestrzeniając się w sieci, poinformują użytkowników o istnieniu marki.
- Pinterest – firma tworzy różne tablice tematyczne, na których umieszcza inspirujące zdjęcia.
- Blog – rozumiany na dwa sposoby – jako blog firmowy oraz jako współpraca z innymi blogerami, którzy tworzą treści z lokowaniem produktów danej firmy.
.
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze wyzwania w pracy pedagoga?
Przeczytaj również: Jakie są najnowsze trendy w zabiegach na twarz?
Przeczytaj również: Czy wynajem busa jest opłacalny dla małych grup?
Kategorie artykułów
Polecane artykuły

Internetowa fikcja – anonimowe konta
Przeznaczeniem każdego z portali społecznościowych jest założenie własnego profilu w celu dzielenia się ze znajomymi zainteresowaniami, czy też pozostawanie w kontakcie i przekazywanie aktualnych sytuacji, czynności itp. Posiadanie konta wiąże się z dołączeniem swojego zdjęcia, krótkiego opisu o

Jak dbać o finanse zarówno przy małych, jak i dużych wydatkach?
Wielu z nas narzeka, że nie stać nas na wszystko, na co chcemy. Próbujemy liczyć, prowadzimy obliczenia, oszczędzamy, ale i tak zawsze coś nieprzewidzianego wypadnie i zawsze jest tak, że nie wiemy skąd wziąć, żeby załatać dziurę budżetową. A przecież staramy się bardzo, z miesiąca na miesiąc jes