Blogerzy mają coraz więcej do powiedzenia! Wiele firm decyduje się na współpracę właśnie z blogerami, którzy w publikowanych przez siebie treściach lokują dany produkt czy usługę. Współpraca taka powinna przynosić korzyści dla obu stron! Zarówno dla firm, jak i samych blogerów.
Jak zatem powinna wyglądać?
Wskazówki dotyczące współpracy z blogerami
- Zanim nawiążesz kontakt z którymś blogerem, ustal strategię działania. Weź pod uwagę, co chcesz osiągnąć, czyli postaw cele jakościowe oraz ilościowe, określ zakres działań i zasady współpracy.
Ustal sposób monitorowania i mierzenia efektywności blogerów, a także nie zapomnij o określeniu budżetu na tego typu działania!
- Kolejny krok to wybranie odpowiedniej osoby, która będzie odpowiedzialna za kontakty z blogerami, ustalanie warunków współpracy i monitorowanie ich działań. Wyznaczenie takiej osoby jest szczególnie ważne, jeśli planujesz współpracować z wieloma blogerami i to długoterminowo!
- Po wybraniu odpowiedniej osoby, czas na wybór konkretnych blogerów.
Określ, które z blogów najbardziej odpowiadają tematyce Twojej firmy (np. sklep z akcesoriami dla malucha może współpracować z blogami parentingowymi, a sklep z wyposażeniem kuchni – z blogami kulinarnymi).
Zobacz, jaki zasięg mają dani blogerzy, a nawet poproś o przesłanie statystyk.
- Po nawiązaniu kontaktu z wybranym blogerem, jasno określ zasady współpracy już na samym początku, ale bądź otwarty także na pomysły samych blogerów i pozwól im swobodnie tworzyć treści.
To oni wiedzą, co najlepiej spodoba się ich czytelnikom.
- Nie zapomnij o monitorowaniu postępów blogerów – czy publikują wpisy w wyznaczonym terminie, czy wpisy pojawiają się w określonych na początku kanałach i czy zawierają odpowiednie linkowanie.
Reaguj szybko na pojawiające się komentarze – staraj się rozwiązywać problemy.
.